Jaarverslag 2012

ingevoerd op 13-5-2013

Met gepaste trots presenteren wij u het jaarverslag van Stichting Flore over het jaar 2012. Het verslag is te lezen op onze website (http://www.stichtingflore.nl/pg-25185-7-56711/pagina/jaarverslag.html). Het geeft een mooi beeld van hetgeen is bereikt in 2012 en een blik op de toekomst. Zeer de moeite van het lezen waard!

Met het jaarverslag en de jaarrekening legt de stichting verantwoording af aan de overheid over de wijze waarop zij de publieke gelden besteedt. Het verslag biedt Stichting Flore echter ook de mogelijkheid verantwoording af te leggen aan verschillende belanghebbenden zoals personeel, ouders, toezichthouders etc.
Dit jaarverslag geeft een toelichting op de organisatie, het beleid en de financiën van Stichting Flore.

Het verslag is als volgt opgebouwd: de eerste twee hoofdstukken geven inzicht in de organisatiestructuur en de missie en visie van Stichting Flore.

In het hoofdstuk Ruimte om te bloeien wordt verantwoording afgelegd over de behaalde onderwijskwaliteit binnen de scholen en Stichting Flore. Vervolgens geven de in de hoofdstukken daarna de verschillende betrokkenen, het dagelijks bestuur van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad, de voorzitter van het Directieberaad, de leden van het College van Bestuur en diverse leden van de Raad van Toezicht verslag over het jaar 2012 aan de hand van het koersplan van Stichting Flore.

De themacoördinatoren doen verslag over de thema’s van Flore-extra in de paragrafen die daarop volgen. In het hoofdstuk ‘Samen zijn we Flore’ krijgt u een beeld van hetgeen het servicekantoor voor de scholen betekent. In het hoofdstuk ‘Toekomstbestendige organisatie worden de financiële processen en financiën nader toegelicht.

Als uitsmijter kunt u nog lezen hoe we binnen Stichting Flore de verplichte asbestinventarisatie en de daaruit voorvloeiende rapportages het hoofd hebben geboden.